Profiteren van supplementen als je niet sport

Moet je fanatiek sporter zijn om je voordeel te kunnen doen met het toevoegen van vitaminen en bepaalde supplementen aan jouw dieet? Het simpele antwoord is ‘nee’. Daar staat wel tegenover dat het goed is om te weten wat je nodig hebt voor een gezond lijf en een goed en sterk zenuwstelsel.

Ontdekken wat je nodig hebt

Je zoekt naar het goedkoopste internet, je wilt een voordelige zorgverzekering die jouw nodige zorg en behandelingen dekt en kijkt naar goede contracten voor stroom en gas. Natuurlijk is het leven met alle vaste lasten duur genoeg. Maar op je lichaam besparen, is geen goed idee. Wanneer je bepaalde mineralen of vitaminen tekort komt, kunnen er problemen ontstaan waar je niet snel van af komt. Vitaminen zoals de vitaminen uit de B-reeks en de bekende vitamine D kunnen, wanneer je te maken hebt met een tekort, flinke schade aanrichten. Een tekort aan vitamine B kan bijvoorbeeld stress en schade aan zenuwen veroorzaken, maar ook een minder goed werkend geheugen en depressiviteit. Een bloedtest kan uitwijzen of je te maken hebt met tekorten.

Supplementen bij hoge inspanningen

Ben je veel verkouden of veel ziek? Heb je te maken met spierpijnen of ander ongemak? Met een goede hoeveelheid vitamine D en de juiste mineralen ga je op latere leeftijd mogelijk osteoporose tegen en houd je jouw weerstand op peil. De vitaminen C en D zijn hierbij van groot belang. Heb je veel te maken met stress of pijn? Dan kun je overwegen CDB olie te gaan gebruiken. Kies hierbij wel voor een supplement van een zuivere en hoge kwaliteit. Ook spanningen en slapeloosheid kun je hiermee te lijf gaan. Bekijk de mogelijkheden wat betreft het aanvullen van jouw dieet met extra supplementen en bouw voldoende weerstand op om goed met stressvolle of drukke periodes om te kunnen gaan. Dit kun je doen door gezond te eten, te genieten van de frisse lucht en op tijd te ontspannen.

Goedkope goede aanvullingen op je dieet

Eet goed en gezond, maar gun jezelf ook af en toe een extraatje. Denk aan voldoende vezels en groenten. De beste groentes voor een gezonde lifestyle zijn bladgroentes zoals spinazie, maar ook de bekende broccoli, bloemkool (veel vitamine C) en paprika’s (vezels en vitamine C). Eet gevarieerd en eet vlees met mate. Vissoorten zoals sardines en zalm bevatten goede vetten die jouw hoofd en lichaam ondersteunen. Zorg voor minder financiële stress door te shoppen en koop jouw groenten voordelig bij de groenteboer of discounter. Het Voedingscentrum heeft veel handige tips. Doe hier je voordeel mee!

Laat een reactie achter.

Geef je mening