Post workout supplementen

Een post workout supplement is bedoelt om tot ongeveer 30 minuten na de training in te nemen. Volgens vele is de post workout maaltijd een van de belangrijkste maaltijden die je kunt nemen. Doordat je net klaar bent met trainen is je lichaam beter in staat om voedingsstoffen op te nemen in je spieren dan als je niet getraind hebt, dit wordt ook wel de anabolic window genoemd. Als je echt resultaat wilt moet je dan ook zeker gebruik maken van dit moment. Toch kan het lastig zijn om na het trainen al de juiste voeding binnen te krijgen, hierdoor is een post-workout supplement de ideale oplossing. Je maakt gemakkelijk binnen enkele seconde een shake die jou van de juiste voedingsstoffen voorziet.

Het gebruik maken van een post-workout supplement

Zoals gezegd is een post workout supplement bedoelt om vlak na de training in te nemen. Het beste is om dit vrijwel direct na de training te doen tot maximaal ander halfuur na de training. Veel mensen zorgen dat ze hun post workout shake mee hebben na de sportschool zodat ze hun lichaam na de training van de juiste voedingsstoffen kunnen voorzien. Na het nemen  van de post-workout shake kun je een uur later nog een maaltijd nemen zodat je zeker weet dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt.

Wat is de beste post-workout?

Tegenwoordig zijn er vele post-workout supplementen te koop waardoor het voor zowel beginnelingen als gevorderden een lastige keuze is om de juiste te kopen. Uiteraard willen we allemaal een supplement wat het beste werkt. Zorg ervoor dat je post-workout supplement snel opneembare voedingsstoffen bevat voor het maximale resultaat. Het belangrijkste is dat je na de training eiwitten binnen krijgt, daarnaast zijn er nog andere middelen die van belang zijn. De volgende ingrediënten kunnen in een geschikte post-workout  zitten: Leucine, BCAA’s, Creatine, NO, Beta Alanine. Ook kun je zelf een post-workout samenstellen door bijvoorbeeld een eiwitshake te nemen met dextrose of andere supplementen. Het beste is om wat supplementen te proberen en te kijken hoe je lichaam hier op reageert.

Aanraders

Er zijn wel een aantal producten die wij kunnen aanraden door onze eigen ervaringen. Dat zijn de volgende producten:

  • Whey perfection: Hierdoor krijg jij direct na de training de juiste hoeveelheid eiwitten binnen.
  • Dextrose: Hierdoor krijg jij direct na de training de juiste hoeveelheid koolhydraten nodig.

Post-workout bijwerkingen

De bijwerkingen van een post-workout supplement zijn geheel afhankelijk van waar je post-workout uit bestaat. Zoals je gelezen hebt kun je zelf een post-workout samenstellen. Ook krijgt een grotendeels van de mensen die een supplement nemen geen last van bijwerkingen. Er zijn ook niet echt bijwerkingen te noemen die typisch zijn voor een post-workout. Bekijk voor de bijwerkingen informatie over het product wat jij neemt.

 

Laat een reactie achter.

Geef je mening