Facts! Dit doen gezonde noten met je lichaam.

Noten zijn niet alleen een heerlijk tussendoortje. Ze zijn ook heel gezond en dus nog een reden om ze in huis te hebben. Maar weet je wel waarom ze gezond zijn en wat voor voordelen ze allemaal op je lichaam kunnen hebben?

Het is een feit dat je ook vetten nodig hebt voor de vetverbranding en om een gezond lichaam te hebben. Er zijn vele onverzadigde vetten en eiwitten in noten en zaden te vinden en deze vetten vormen de basis van voor ons lichaam. Zij zorgen voor de vele processen die in ons lichaam plaatsvinden. Deze stoffen zijn dus onmisbaar in ons lichaam, want ze geven je lichaam het vermogen om te herstellen en ze zijn onmisbaar in het immuunsysteem en zenuwstelsel. Basboernoten.nl presenteert jou daarom de gezondheidsvoordelen van noten.

Laten we kijken welke gezondheidsvoordelen je uit deze noten kunt krijgen:

  • Walnoten

Walnoten zijn rijk aan antioxidanten die virussen en bacteriën in je lichaam kunnen neutraliseren. Verder zijn ze ook goed voor het hart en kunnen ze het risico op prostaat- en borstkanker verminderen. Tevens houden ze je hersenen in conditie en verminderen ze je hongergevoel.

  • Hazelnoten

Hazelnoten zitten vol Vitamine E, magnaat en koper. Tevens zijn ze rijk aan foliumzuur en het wordt zwangere vrouwen aangeraden om deze noten te eten. Ze kunnen namelijk het risico op een neurale-buisdefect (NBD) bij de ongeboren baby verkleinen.

  • Amandelen

In Amandelen vindt je stoffen zoals Vitamine E, fosfor, magnaat, koper, Vitamine B2 en magnesium. Amandelen helpen de groei van gezonde bacteriën in het darmkanaal te bevorderen en zijn de ideale snack voor wanneer je aan het diëten bent. Het geeft je namelijk een verzadigd gevoel zodat je niet snel snakt naar eten.

  • Pistachenoten

Pistachenoten zitten vol antioxidanten zoals betacaroteen en luteïne. Als je een verhoogde LDL-cholesterol gehalte in je bloed hebt, dan kun je ongeveer 2 porties pistachenoten eten om die te kunnen verlagen. Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten en verminderen het risico op longkanker.

  • Cashewnoten

In Cashewnoten vindt je voornamelijk koper die je lichaam nodig heeft om botweefsel te ontwikkelen, ijzer te verwerken en om melanine aan te maken. Ze bevatten geen suikers en geen schadelijke stoffen, dus diabetespatiënten mogen cashewnoten ook consumeren. Verder zien we dat cashewnootextract de spiercellen stimuleren om meer suikers op te nemen. Dit hebben ze nodig om suikerziekte te kunnen bestrijden.

Laat een reactie achter.

Geef je mening